sunnuntai 3. heinäkuuta 2016

#11 Italian kootut

Edellisestä postauksesta on kulunut jo lähes kolme viikkoa. Edellisen postauksen kirjoitin lentokoneessa matkalla Italiaan, nyt se reissu on ohi ja ollaan nyt kotiudutta takisin suomeen. Ajattelin laittaa tähän postaukseen kuvia Italiasta.

Ensimmäiset kolme yötä olimme Julian kaverin Venlan perheen kanssa Roomassa, kävimme  mm., maailman pienimmässä valtiossa Vatikaanivatiossa, sekä kävimme katsomassa Colosseumia ja muita raunioita joita Colosseumin lähettyvillä oli.
Sinä päivänä kun olimme Vatikaanissa minulle nousi kuume, olin jo aamusta asti valittanut huonoa oloa. Se kesti muutaman päivän ja meni sitten ohi.

Kun kolme päivää oli kulunut niin lähdimme muistaaksenia n. aamu kummeneltä ajamaan seuraavaan paikkaan joka sijaistsi Follonicassa.

Kaverini Saga perheineen saapui sinne n. 23.00 illalla.
Miulla myös hajosi puhelimesta kamera juuri kun oltiin saavuttu tähän toiseen majapaikkaan, en oikein tiedä, että mikä siihen tuli, mutta siis alareuna on suht tarkka mutta yläreuna on ihan sumea, sitten jossain vaiheessa se korjautui ja sitten taas sumeni, tällä hetkellä se on edelleekin sumea.
Tästä kuvasta vähän näkee sitä sumeutta

Parina päivänä käytiin myös meressä uimassa!

Tehtiin Sagan kanssa sitruunoden auvulla vaalennus meidän hiuksiin, eli siis tungettiin vaan sitruuna mehua ja puristettiin kokonaisia sitruunoita hiuksiimme. Miulla se toimi ihan hyvin ja Sagalla ilmeisesti toimi, mutta ei niin hyvin, koska Sagan hiukset ovat käsittelemättömät.

Käytiin katsomassa pisan kaltevaa tornia

Yhtenä päivänä käytiin ostamassa kaikille Italia pelipaidat paikallisesta Lidlistä jotka päällä voitaisiin ottaa juhannuksena kuva koko porukasta
Kuva sagan snäpistä

Kuusi päivää tässä majapaikassa oleiltiin ja sitten taas vaihdettiin. Mentiin maaseudulle vuorelle Umbriaan.

Siellä oli muuten lampaita, kissoja, koiria ja hevosia. Harmi vaan ettei niillä hevosilla voinut ratsastaa, koska ne olivat "villihevosia" eikä niillä ollut koskaan ratsastettu, ne myös kulkivat vapaana siellä vuoristossa ja söivät ruohoa. Pari kertaa käveltiin sellainen jyrkkä mäki alas ja käytiin vähän rapsuttelemassa niitä.

Juhannus kuva Italia pelipaidat päällä!

Käytiin shoppailemassa pari kertaa niin ehkä myöhemmin tulee Italian ostosten esittely postaus!
Viimeinen paikka oli hotelli lähellä Rooman lentokenttää. Siellä oli kivat ja syvät uima-altaat ja muutenkin ihan siisti hotelli. Istuttiin usein hotellin käytävällä, koska siinä toimi netti paremmin kuin huoneissa, ohikulkijat vähän katto oudosti :D
 Oltiin täällä siis kaksi yötä. Viimeisenä päivänä lähdettiin aamulla ajamaan autovuokraamolle jonne jätettiin auto ja sitten taksin kyydissä lentokentälle. lennon piti lähteä muistaakseni 11.00 aikoihin mutta se lähti noin tunnin myöhässä ja Suomessa oltiin vasta 15.30 ja kotona 20.30, käytiin nimittäin matkalla veturin kiinalaisessa syömässä. Mutta oli kaiken kaikkiaan hyvä reissu ja kivaa oli!

Pahoittelen kun tämän postauksen tekemisessä meni niin kauan, mutta kun olin kirjoittanut tämän jo lähes valmiiksi ja sitten yli puolet poistui kun en ollut muistanut tallentaa, ärsytti kyllä.